torsdag 1 januari 2009

Året 2008 är.....................

..................förbi!

Vad har då hänt detta år?

Giffarna tackade för sig i allsvenskan. Trist men sant.
För Timrå gick de rätt bra i slutspelet, hur gick de för Modo?

Ja de va min lilla idrottsanalys.

Jobbet gick som på räls, hahahaha vilken humor jag har. Jag gick utbildning och blev 58:a. Kanske inte säger er så mycket. Kan berätta att det är mera ansvar och pengar i börsen.
I januari va vi på första ultraljudet och i mars va vi på det andra och fick se en liten tös.
I april tackade jag för mig på jobbet och blev en hemmasambo på riktigt.
Maj och juni bara sprang förbi. Vi firade midsommar på Bällstamon. Sommaren va varm och härlig, det blev några timmar i solen och svalkade den stora magen i Marmen. Vi gjorde även gatufesten, det blev dock inte några öl tält bara en massa lotter och god mat. Juli kom som en raket och lillhjärta skulle titta ut, men icke. Jag städade i ett tempo som aldrig förr, klippte gräset 10 gånger om dagen. Nä hon trivdes rätt bra i magen.
Augusti kom en fredag och det kändes inte nåt speciellt, lördagen hade jag värkar, jag måste säga att smärtan va inte alls som jag trott. Tillbringade dagen i sängen med några alvedon och ja cola va mitt begär. Kvällen kom och barnmorskan på förlossningen tyckte vi skulle komma in då va klockan 22. Jag låg där i ett rum men CTG skärpet på mig. Allt såg bra ut och vi fick åka hem igen, då va de redan söndag den 3 augusti. På vägen hem ringde jag syster och grattade henne. Hennes stora dag är den 3/8. Tillslut kom vi hem igen till tuttifruttibyn. Ja då händer de, jag gör salami mackor i köket och vattnet går. Vi var hemma i 10 minuter sen drog vi till förslossningen igen. Natten gick, morgonen gick, vid 9 kom det fint besök till förlossningsrummet, han var en gud den läkaren som gav mig epidural. Jag var totalt ner drogad och tyckte livet lekte. Tyvärr mådde inte prinsessans så bra, hon kom till världen med hjälp av katastrof snitt. Jag blev sövd, tack gode gud, jag har aldrig varit så rädd när dom sprang till operation med mig i sängen. Min första tanke när jag vaknade upp va , vem fan är de som ligger och skricker att dom måste skita. Man ligger tillsammans på uppvaket, jag delade detta rum med en yr gubbe. Jag fick åka tillbaka på förlossningen och där satt mina skatter. Det blev inte en Saga som vi bestämt. Hon ser ut som en Stina sa jag. Så nu heter flickebarnet Stina. Jag va så pigg, klev upp och gjorde mina behov innan vi rullade upp på BB. Ja jag ljuger om att de inte gjorde ont, tänkte inte precis hoppa höjd samma dag. Nu va vi mamma och pappa till en tös. Min syster blev inte firad med paket utan kunde nu ta titeln moster. Allt gick som en dans och vips va vi hemma.
Dagarna gick och hösten kom.
Den större rosen tappade tänder, cyklade och lekte high school musical.
Dom fann varandra väldigt snabbt och Stina ler varje gång storasyrran kommer.
Vilken tur jag har, 2 prinsessor och en otroligt snäll kung i familjen.

Ja då va vi inne på vintern, julen och nyår kom! Ja och här är vi nu.

Undra vad 2009 bjuder på.

Jag är nyfiken............jag väntar och väntar på den vita riddaren.

Inga kommentarer: