söndag 28 december 2008

Nu är ..................

...........vardagen här igen.

Julen har varit otroligt bra både mat, dryck och klappar.
Dock är det mest maten som syns på min bleka kropp. Herregud , snart är det ett nytt år och jag ska försöka få tillbaka min kropp. Japp nu ska jag börja röra mig och inte äta massa skit.
Skit menas med fett, de har jag så gott om redan.

Min älskade prinsessa har fått så fina klappar av alla. Kläder, leksaker, pengar, matskål , pulka och en gåstol.

Så idag har vi inhandlat en spjälsäng på IKEA för mormor och morfars peng. Stina tackar så mycket från sin rosa stora fina säng samtidigt som hon håller på med sina fötter...

Mamman i familjen råkade gå in på Polarn o Pyret och vips så fick hon kläder och en ny overall.

Den gamla overallen är för liten, hon är ju en stortjej nu mammas kicka. ´

Jag har en enormt stor fundering vad gäller veckopeng.....
Allvarligt alla husfruar är värda bättre betalt.... När man är liten får man en slant när man utfört hushållssysslor........ Om man nu skulle få en peng i vuxet stadie vore jag håll i er MILJONÄR, utan att tveka. För visso tycker jag det är skoj att allt är på sin plats och att det är rent och att tvätthögarna inte är längre en mej. Men jag tror vi är totalt olika på den fronten jag och min andra halva.... Kvinnor kan också bli trötta.
Så med dessa rader vill jag och min lillaros tacka för alla klappar vi fått och hoppas ni alla får ett gott slut på de nya året...
Nu ska jag lägga min i badet och be till gud att det är nystädat när jag kliver upp och att min fett klump mellan tårna och hårfästet har blivit några kilon lättare...

Puss på er!

Inga kommentarer: