måndag 14 juli 2008

Han blev inte sjuk.

Idag började T tjäna pengar igen, efter 3 veckors semester. Så han klarade sig fint från feber och all annan smitta gällande husvagnssjukan. Inte nån blev gladare än jag, för alla män jämnför en vanlig svensk förkylning med att föda barn. Jo ja tackar ja, de ska vi nog allt bli två om när det är dags.

Min dag började ca 04:15 med ett besök på damrummet och en snabbis i köket, fick ihop 2 smörgåsar och ett glas mjölk. Somnade om ett tag. Sen händer de, klockan ringde strax före 05:30, ja tro inte på sjutton att de va dags att snooza ca 3 ggr innan de blev dags att kliva upp. Tusen Tack för sovmorgonen tyckte jag innan jag somnade om igen. Va jag har kommit fram till så har jag blivit morgonsur. Jag som är van att kliva upp långt innan tuppen vänder på sig har gått och blivit bortskämd.

Ja vad har hänt mera idag? Va till min bror och hans små tjejer. Fick med mig ett brev från den yngsta tösen som jag ska leverera till deras killkusiner. Så här löd brevet: Hej. Nu är hockeyspelarna slut. Nu är bockarna feta. Förstår ni? Inte jag heller, men det är ju tanken som räknas och jag kan tala om att hon inte är en Sture Allén ännu. Ni kommer väl ihåg han från Godmorgon Sverige? Svensk språkforskare tror jag att han är.

Nä nu är de dags att göra lite nytta, sen är det dags för match.
Måtte Giffarna tvåla till grabbarna från gnällbältet ikväll och ta 3 friska pinnar.
Sköt om er!

Inga kommentarer: