onsdag 16 juli 2008

Har jag blivit en bitter.....?

Jag fick nyss ett telefonsamtal från ett av svearikets stora mobiloperatörer.

2006 i december köpte jag mig en Sony Ericsson K800i med abonnemang, nu har jag inte kvar den längre utan min systerson fick den. Men problemen började när han ville använda den, han hade inte samma operatör som jag så mobilen måste låsas upp, vilket jag fattar för att jag har jobbat på Vodafone, nu mera Telenor. Japp va är de för konst att låsa upp en mobil, jag hade ju haft den i över 1,5 år? Nu ni gott folk har jag lärt upp en kille på Telia så de står härliga till (för de är dom som ringde mej) Så här gick samtalet mellan oss, - Hej vi ska låsa upp en mobil som tillhört dej, men vi måste få se ett kvitto! - Ok tycker jag, men kvitto finns inte kvar eventuellt att du kan se inköpet på garantin, där ska ett datum stå. - Nä säger killen, vi kan inte se nåt, du kan lika gärna ha haft mobilen mindre en ett år! - Säkert säger jag men om inte ni kan se på era datorer när jag köpt den är de väl absolut inte mitt problem, lita på kunderna istället. Du kan ju även se när mitt abonnemang startade för de va samtidigt påpekar jag! Den 20/12-06 fick jag mobilen med posten och började även bidra till DIN lön då! Jag hade nummret hos en helt annan operatör innan så de kan dom också se. Jag tycker i alla fall att denna kille jag hade på andra sidan av min lur borde ta och byta jobb eller unna sig en rejäl sovmorgon. Sen missade han en sak till, men inte nån blev gladare än jag. Mitt nuvarande abonnemang har gått ut för några veckor sen, de kunde han se. Ville han ha kvar mig som kund så hade han all chans i världen att tjäna lite extra provision genom att förlänga mitt abonnemang med en ny mobil. Sorry grabben där gick du på en nit!

Nu har jag varit bitter nog!

Annars har jag varit till barnmorskan idag, hoppas de va sista gången innan bebisen kommer. Allt va toppen, hjärtljuden låg på 148 denna gång och allt va normalt. Fick även ställa mig på vågen, hujedamej va roligt de ska bli att börja röra på sig efter lill grynet tittat ut. Är otroligt motiverad till att få tillbaka min kropp.

Nu kommer min trevliga sambo hem från jobbet och vi ska tydligen göra en tur till stan. Suck! För att ännu en gång titta på husvagnar. Jag tycker nästan lite synd om han som är så velig. Nu rör de sig om en hel del pengar så man vill ju att de ska kännas bra och riktigt.

Tjingtjong!





Inga kommentarer: