måndag 20 oktober 2008

Siffran 10 har...........

...........många sammanhang i mitt liv.

- Lillhjärtat älskar sina händer och har då all 10 fingrar i munnen samtidigt.
- Jag skulle tacka och ta emot 10 tusen kronor för att fixa till mig lite.
- Skulle mer än gärna gå ner just 10 kg av min kroppsvikt.
- Om 10 dagar har Elsa namnsdag, Grattis! ( känner dock inte så många Elsa, men det är ett vackert namn.)
- Det är 10 veckor kvar av detta år.
- Ska idag fixa mina svarta tånaglar och ja dom är 10 stycken som ska snyggas till.
10 är ett nummer man minns utan problem.

Helgen har varit god, både vin och smaskig mat har min 10 kg överviktiga kropp fått i sig. Grattis!
Lillhjärtat har även denna helg fått paket..... En otroligt fin mysoverall , pyjamas , sparbössa av farmor och farfar. En tjusig klänning och strumpbyxor från mina kusiner. Lillgumman tackar så mycket.

Annars är det en grå och tråkig måndag, måste snart ha något att se framemot annars kommer jag bli galen. Som hemma mamma kan man inte unna sig så mycket, det lilla bidraget går enbart till viktiga saker..... Fast och andra sidan skulle jag aldrig byta bort det jag har nu. Så mina sunkiga kläder och oklippta hår får hänga med ett par månader till. Ja och tala inte om min vita hud min kropp är klädd med........ Så med dessa ord ska jag åka in på Rusta och köpa mig ja just de 10 flaskor brun utan sol....

//blekfis

Inga kommentarer: